Kiitollinen, siunattu, onnellinen

Moikka taas. Tulipa tässä yhtäkkiä mieleeni kirjottaa taasen, vaikka edellinenkin postaus tuli juuri. Mä luultavasti oon ajastanu tän postauksen tulemaan maanantaina siihen aikaan, kun oon koulussa. Ja aattelin tähän lätkiä vanhoja kuvia kertomaan, miten oon muuttunut. Lähinnä ulkoisesti kylläkin. Laitan kyseiset kuvat myös siksi, että niissä on yksi yhdistävä tekijä. (sen lisäksi, että kuvissa olen minä)


 Mutta siis mietin tässä illalla (sunnuntaina) mun elämää vähän taaksepäin ja oon tullut siihen tulokseen, että hitto mä oon selvinny monesta asiasta! Voin ylpeenä sanoo, että "hei! Mä oon kokenut paljon pahaa mutta kaikesta oon selvinny!"


Mä oon tosiaan käyny elämässäni läpi todella paljon pahaa/huonoja asioita, mutta mä yritän ajatella asian niin, että jollain on asiat vieläkin huonommin. Mutta joskus tuo Epätoivo-niminen peikko iskee muhun ja todella kovaa. Sillon tuntuu, että aivan kuin mä lamaantuisin. Heitän hetkellisesti hanskat tiskiin ja jätän pelin kesken. 




Oon joutunut huomaamaan, että aina kaikki ei mene niinkuin suunnittelee. Esimerkiksi raha-asiat on joutunut monesti sumplimaan uusiksi, oon joutunut vuosien varrella "seulomaan" ihmisistä ne, jotka on mulle oikeasti tärkeitä ja jotka niinsanotusti ansaitsen elämääni ja jotka ansaitsevat mut elämäänsä. Olen joutunut laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen.





 Kuten muutama viikko sitten koin taas tälläisen "heikon hetken". Laskupino kasvoi, jääkaappi oli tyhjä, kissa sairas ja omakaan vointi ei niin kauhean hyvä ollut. Mä mietin siinä, että mistä ihmeestä saatais ees ruokaa, ja "voi kun olis ees tilaustöitä, niin sais ees muutaman kympin". Myös ajatus, että "kotikin on ku hullun mylly" tuli tutuksi.




Mutta sitten, eräänä päivänä haettiin diakoniatoimistolta ruokalippu, jolla saatiin 3pussillista ilmaista ruokaa. Seuraavana päivänä tuli 5tilaustyötä. Muutama päivä tästä tuli sossusta rahaa enemmän kuin aikoihin. Sillon taas muistin sen, mitä Miko mulle aina hokee: "asioilla on tapana järjestyä!"





Tällänen postaus tänään. Huomaatteko muuten, mikä näitä kuvia yhdistää? Hymy.
Hymy kertomaan siitä, että aina on toivoa. Aina.




Suositut tekstit