All about weddings

Joo, elikkäs tänään on vuorossa postaus, jossa kerron LÄHES kaiken meidän häistä. Hääthän siis oli jo hyvän aikaa sitten mutta ehkä parempi myöhään kuin ei sillonkaan.

KUINKA KAIKKI ALKOI: Mehän taidettiin alkaa puhumaan naimisiinmenosta jo ennen edes kihlajaisia, haha. Ensin vissiin puhuttiin, että no jos keväällä 2017 maistraatissa. Mutta kuinkas ollakaan, musta kun on kyse, en TODELLAKAAN jaksanu oottaa melkein puolta vuotta, hahaa! Tai no oisin mä varmaan jaksanut mut en mä halunnu :D Eräs ehtoo sitten päätin ottaa härkää sarvista kiinni ja ehdotin vienosti, että no jos mentäskin jo vähän aiemmin papin eteen. Tässä vaiheessa oli jo varmaan molemmille selvää, että ei sen kummempia juhlia järjestetä vielä. Ehdotus kuin ihmeen kaupalla kävi miehelle ja sovittiin hääpäiväksi maistraatin kanssa 25.1.17.

Seuraavaksi marssittiin kirkkoherranvirastoon tilaamaan esteettömyystodistukset. Virkailija sitten kysyi, että oltiinko tietoisia että myös seurakunnassa voi vihkiä ns. koruttomasti toimitushuoneessa ihan papin toimesta. En itse ainakaan ollut ees ajatellut asiaa mutta ilmeisesti tuo vaihtoehto jäi mieleen. En muista miten päädyttiin vieläkin aikaistamaan hääpäivää, mutta onneksi niin, sillä kun soitettiin maistraattiin peruaksemme ajan, meidän varausta ei sielä edes ilmeisesti ollu. Onni onnettomuudessa siis. Sitten marssittiin taas kirkkoherranvirastoon kysymään, että no koskas meidät vois vihkiä? Päiväksi valikoitui 29.12.16 eli 3-4 kuukautta alkuperäistä päivää aiemmin! Sitten vain jäätiin odottamaan papin puhelinsoittoa vihkikeskustelun merkeissä.

Vihkikeskustelussa me tavattiin meidän pappi, joka oli jotenkin mukavan rauhallinen kun itseä ainakin jännitti ihan hirveästi jo siinä vaiheessa. Vihkikeskustelussa käytiin läpi ihan meidän historiaa, nykytilannetta, toiveita vihkimiseen liittyen... Siinä vaiheessa mä oikeesti tajusin, että hitto mä oon menossa viikon päästä naimisiin! Itku ei muuten ollu kaukana. Sitten ei muutakun oottamaan THE päivää.

Nyt päästäänkin "jo" itse asiaan, nimittäin 29.12.2016 tuli ja oli aika astua avioliittoon. Nyt kerron vähän tarkemmin siitä päivästä, sen mitä muistan sillä jännitti ihan kamalasti!

VAATTEET: Mulla ei ollut mitään prinsessakermakakkumekkoa, vaan ihan yksinkertasesti valkoinen paita ja musta pitkä hame. Paidan ostin Seppälästä johonkin ehkä 30e hintaan.

  

HIUKSET JA MEIKKI: Mun kaverin piti laittaa mun hiukset, mutta hän ei päässytkään joten täytyi siis itse alkaa soveltaan. Lopputulos kuitenkin oli ihan kiva!



SORMUS: Sormus meinaskin tuottaa vähän päänvaivaa, kun en oikein tiennyt mitä etsin joten kokeilemalla useita, löytyi se oma. Ja ai että mä niin tykkään tästä!



ITSE TOIMITUS: Mua vähän harmittaa, kun en oikeesti juurikaan tästä mitään muista, kun jännitti kamalasti. Saavutiin vihkipaikalle, jossa toinen todistaja jo odotti. Sitten ooteltiin vielä toista todistajaa ja mun kummipoikaa. Mä pelkäsin ennen toimitusta, että alan parkumaan, mut mitä vielä! Naurua sain pidätellä... En sen takia, että olis ollu jotenkin hauskaa mut kai se jännitys sen jotenkin teki. Yhtään en muista, mistä pappi puhui. Muistan vaan mun kummipojan kyselevän "koska mennään":D Kaiken kaikkiaan toimitus kesti ehkä noin vartin ja 26.12.2017 noin kello 12.20 kahden (+kummipoika) todistajan läsnäollessa musta tuli ehkä maailman onnellisin rouva. <3


Toimituksen jälkeen kahvittelut jonka jälkeen jokanen lähti tahoillaan, minne lähti. Häät oli meidän näköiset ja juhlat tulee joskus jos on tullakseen. =)

Nyt mä toivottelen teille oikein mukavaa ystävänpäivää joka pian on! <3

Suositut tekstit