Apulantaa ja perunamuusia MY DAY 27.3.2017

Moikka!

Mulla oli eilen vähän huono päivä, joten maanantain MY DAY jäi tekemättä. Päätin sen kuitenkin kirjottaa nyt, mutta sitten eilinen jää välistä. Välillä on semmosia päiviä, jollon tuntuu ettei mikää mee putkeen. Eilen oli just semmonen päivä. Mutta palataampa maanantaihin, joka sekään ei menny ihan niinku Strömsössä.

Odin herätti siinä joskus kuuden pintaan, ja aattelin sitten käydä sen ite pissattamassa, kun kerran luiska ulkona on valmis. Tai niin valmis, että sitä voi käyttää. Ei mua oikestaan hirveesti väsyttäny enää edes. Aattelin, että käydään vaan nopeesti ulkona aamupisulla, joten en laittanu ees takkia päälle. Olis kannattanu, nimittäin mun kotiavaimet oli takin taskussa ja kaiken lisäks ulkona sato vettä.. Siinä vaihees mietin itekseni, että kannattikohan nyt nousta ollenkaan taas tähänkää päivään kun näin hyvin alko. Päästiin kuitenkin sisälle, kun mies oli kotona <3 Mä menin ulkoilun jälkeen vielä hetkeksi lepäämään ja peiton alle muutenkin lämmitteleen.

Taisin nousta lopullisesti joskus kasin aikoihin, ja sit harjattiin koira. Näin keväällä kun tuo karvanlähtö on jotain hirveetä. Ja kaiken lisäksi Odinilta alkaa pentukarva lähtemään samaan syssyyn. Että ei pahemmin auta imuroinnit, kun vartin päästä on jo sen näköstä ettei olis kuukautee imuroitu. Odin on myös nyt ihastunut mun pyörätuoliin.


Harjauksen ja pienen aamupalan jälkeen lähettiin apteekkiin hakemaan mulle ne silmätipat, joita joudutaan laittamaan typerästi kuusi kertaa päivässä. BLÄÄHHHH... Eli about 2 tunnin välein jollon ei oikein muuta sit tehdäkkää päivässä. No ei nyt ihan kuitenkaan, mutta kyllä mä silti toivon, että tuo silmä paranis nopeesti. Ainakaan vielä ei oo kovin suuria muutoksia tapahtunut.

Apteekin jälkeen hetken vaan oltiin, mä katoin Youtubea ja neuloin niitä samaisia vaaleanpunasia vauvansukkia mitä aiemminkin. Ja koska kyllästyn todella helposti, neuloin välillä myös tilaussukkia Apulanta-teemalla. Näistä sukista saatte varmasti lisää tietää, kunhan ne valmistuu mutta tässä pientä maistiaista. Sanotteko te muuten neulonta vaiko kudonta? Siis jos puhutaan nyt vaikka sukkien tekemisestä.


Youtubesta innostuin kattelemaan sellasta kanavaa kuin mmiisas ja en muistanutkaan, että se oli noin viihdyttävä. Jotenkin Miisan otsikot ei oo ollu semmosia, jotka MUA houkuttais välttämättä. Mutta kuten tässäkin todettiin, ei se otsikko aina kerro kaikkea.

Tuli muuten mieleen, etten oo esitellyt teille mun Blogi-vihkoa joten voisin pikasesti siitä vielä kertoa. Eli siis mulla tosiaan on vihko, mihin kerron päivän tapahtumia muutamalla sanalla aina heräämisestä nukkumaanmenoon. En kuitenkaan ihan kaikkea kirjottele vihkoon enkä tokikaan tänne blogiin. Mut vihko toimiii vähän semmosena muistikirjana päivän tapahtumista. Päivän päätteeksi sitten mietin, onko päivä ollut postauksen arvoinen. Nyt kun oon kotona niin päivät tuppaa oleen aika samanlaisia keskenään.


Päivälliseks mun teki mieli perunamuusia ja nakkikastikettta, joten sit lähettiinki sen tekoon. Mies on kyllä korvaamaton apu esim. perunakattilan kanssa kun hella on ihan toisessa paikassa missä esimerkiksi meidän vesihana. Ja iso perunakattila sitten taas painaa, niin en kyllä yksin selviäis. Nyt ollaankin onneksi aika paljon saatu pakkaseen ruokaa, joten kun mies menee töihin, mun ei tarvi pelleillä painavien kattiloiden kanssa.

Illalla huomattiin, että meidän olohuoneen ilmalämpöpumppu alkoi puhaltaan kylmää, joten mä oon nyt joutunu sohvalla ollessa pitämään peittoa päällä. Ja tietenkin sitten ku lämpösen viltin alla on, alkaa väsyttään. Uni tuleekin mulle tosi aikaisin.

Tykkäättekö muuten tämmösistä my day-postauksista?

Suositut tekstit