Kevään kuulumisia pitkästä aikaa

Moikka vaan taas kaikki! Aikaa on taas hetki vierähtänyt. On ollu mm. muutto uuteen kotiin ja jonkin verran terveydellisiä juttuja. Nyt iski inspiraatio kirjotella vähän kuulumisia teille viime päiviltä. Oon täs pohtinu, että alkaisinko kirjottaan blogia taas ns. päiväkirjamaisesti about joka päivä niinkun alussa...? Noh, jää nähtäväksi.

Kevät alkaa tosiaan pikkuhiljaa saapua myös tänne Etelä-Pohjanmaalle, aurinko paistaa mutta vielä on ajoittain kylmä tuuli. :( Mutta aurinkolaseille on ollut käyttöä ja myös mun meikki ei oo aina enään niin tumma vaan nyt voi jo käyttää vähän kirkkaampia huulipunia yms. Vähän tosin vielä opettelen niitten käyttöä, kun jotenkin oon niin rakastunu siihen Avonin semi tummaan mattapunaan.


Mikäs sen parempaa kuin tulinen tomaattikeitto näin tuulisina ja kuitenkin melko kylminäkin päivinä. Siitä oli taas kulunu muutama kuukausi, kun tomaattikeittoa viimeksi olin tehnyt mutta hyvää siitä silti tuli!


Tähän keittoon mä pilkoin 2 sipulia, 4 valkosipulin kynttä, 5 tomaattia. Nää laitoin kattilaan johon lorautin aika reippaasti öljyä mukaan. Hetken sekottelin kunnes lisäsin 2 purkkia paseerattua tomaattia ja kasvisliemi-vesiseoksen. Taas vähän sekoteltiin. Kun soppa oli about kiehumispisteessä, lisäsin purkin valkosipulituorejuustoa jonka sulatin mukaan. Keitos sauvasekottimella sileeksi ja lopuksi lorautin vähän ketsuppia, ei niin vähän shrirachaa ja mausteita. Ja valmista! Nam!

Tänään olin muuten eka kertaa yksin lenkillä pyörätuolilla koiran kanssa! Ja voi vitsi kuinka ylpeä saan Odinista olla. Uus pyörätuoliluiska vähän jännitti aluksi mut lenkillä ei vedetty yhtään ja nätisti kuljettiin <3 Kotiin kun tultiin, ei luiskakaan enää jännittäny vaan hienosti tiedettiin, mistä kuljetaan äidin kanssa. Mä tosiaan sanon itseäni äidiksi Odinille ja kissoille. En kai vaan oo ainoo?



Jep, mutta tässä pikaset kuulumiset ja toivottavasti palataan ehkä jo huomenna asiaan. Nyt mä alan vähän neulomaan ja katteleen Youtubesta videoita.

Ps. AINIIN! Vahva elokuvasuositus Netflixistä: Aina eka kerta.

Suositut tekstit