Voihan silmä minkä teit MY DAY 26.3.2017

Sunnuntaina heräilin siinä kaheksan aikoihin ja olin iiiiihan ihmeissäni, kun yleensä heräillään jo ennen seitsemää. Sittenhän mä tajusin, että kelloja oli siirretty kesäaikaan! Typerää tuommonen kellojen siirtely, lapsiparat (kuten minä) menee ihan sekasin.
Heräilin tavalliseen tapaani kaikessa rauhassa ja mulla on tullu semmonen tapa aamuisin, että chekkaan Snapchatin mystoryt, Instagramin ja jos on tullu jotain kivoja Youtube-videoita. Mut muuten löytää Snapistä nickillä janikahak ja Instagramista nickillä rullailua. Käykääs seurailees ;)

Samalla kun heräilin, aloin miettimään itekseni, että onkohan mun vasen silmä turvoksissä tai jotain kun se tuntu niin kummalliselta. No olihan se. Voi huoh, silmätulehdus tästä viel puuttukin. Myös allergian mahdollisuutta mietin, kun aivastelin aamulla todella paljon ja olin muutenkin tukossa.


Annoin silmän kuitenkin olla ja ajattelin sen menevän itellään ohi. Lähettiin oikestaan melkein heti aamusta kauppaan pikasesti hakemaan puuttuvia juttuja. Kotiin ku tultiin miehen kanssa, aattelin että soitan varmuuden vuoks päivystykseen, että tarviiko tulla näyttämään. Hoitaja oli sitä mieltä, että joo kannattaa tulla ilman muuta vaikkei itse silmä vaikuttanut tulehtuneelta, pelkästään silmäluomi

Sain lääkäriajan puoli kahdeksi, ja olipahan kokemus! Aivan tosi mukava lääkäri, pisteet siitä! Totes heti että tulehtunut on. Ei muutaku silmätippoja vain... Samalla lekuri laitto mun silmään jotain väritippaa, jotta sai jollain UVvalolla katottua silmää paremmin. No kunnossa oli, mutta mulla kun on piilarit niin se väri sitten tarttuikin oikein kunnolla ja nyt voin sanoa, ettei oo kovin mukava olo! Kaikki näyttää keltaselta.


Samalla reissulla kysyin lääkäriltä mun toisesta vaivasta. Nimittäin mulla alko noin kuukausi sitten ihmeelliset päänsäryt ja päänkuvausten, migreenilääkkeiden sun muiden jälkeen diagnoosiksi tuli jännityspäänsärky. Sillon Seinäjoen lääkäri sano, että hakeudu lääkäriin uudelleen jos ei vaiva mene relaksanteilla ja tulehduskipulääkkeillä ohi. Nyt oli sit oiva tilaisuus kysyä silmää tutkineelta lääkäriltä, että mitäs nyt kun oireet ei vaan häviä. Ihmeteltiin siinä puolin ja toisin kunnes samainen lekuri kirjotti reseptin päänsäryn estolääkkeeseen kuukauden kokeilupakkauksen. Nyt vaan toivotaan, että lääkkeet auttais ja kivut loppuis.

Piilarin edelleen ollessa keltanen, aloin tosissani miettimään pitäskö alkaa ite opetteleen piilareidein laittoa ja pois ottamista. Väri kuitenki lähti linssistä, joten en ainakaan vielä alkanut tappelemaan piilareiden kanssa! :D

Meillä on tapana joskus käydä Kurikassa Pub Yövuorossa. Sunnuntaisin sielä on pokeripeli illalla kuudelta, johon mies tykkää osallistua välillä. Sinne suunnattiin siis tänäänkin. Vähän mua vielä tuo piilarin keltaisuus haittasi, mutta sain kuitenkin vähän meikattua itteni ihmisen näköseks. Kulmakoruahan mulla ei enää oo, mutta jälki on ja pysyy. Aattelin myös mennä ihan huulirasvalla jonkun tuhdin huulipunan sijaan, kun koko meikkikin oli tosi luonnollinen ja nopee. Ja huulet kyllä kiitti. Vähän vielä silmä oli vihertävä, hehe.


Pokeri ei kauaa kestänyt, ja oltiinkin jo seiskan jälkeen takasin kotona. Aateltiin käydä vielä pienellä lenkillä koiran kanssa kun oli hieno ilmakin! Ihanan aurinkoinen vaikkakin melko tuulinen. Odin onneks on jo alkanut tekemään tosi hyvin tarpeet lenkillä ja ylipäänsä pihalle, kun aiemmin se oli vaan semmosta juoksentelua. Teki tuo pieni happihyppely hyvää kuitenkin melko meluisan baarin jälkeen!

Illalla vielä katottiin miehen kanssa Terminal elokuva. Hyvä leffa oli, mutta olin niin väsynyt jo päivän touhuista, että suuntasin kymmenen maissa nukkumaan niin en elokuvaa loppuun nähny.

Suositut tekstit