Milloin lapsia?

Kysymys, joka on mielessä pyörinyt jo tovin. Milloin on soveliasta haaveilla lapsista? Onko oikeaa ikää suunnitella perheenlisäystä? Pitäiskö olla koulut käyty ja vakituinen työ?


Olen kuulemma joskus 5vuotiaana sanonut, että mulla on vauvakuume!
Mä täytän tammikuussa 20 ja mä voin sanoa, että mulla on ihan järkyttävä vauvakuume! Mä en ole käynyt kouluja loppuun, eikä mulla ole töitä. Mutta olen/ollaan päätetty, että vauva saa tulla, jos on tullakseen. Abortti ei tule kysymykseenkään. Siihen mä en vaan pystyisi.


Toisaalta mä ymmärrän joidenkin "hössötyksen", että älä nyt vielä ja elä nuoruutesi jne jne. Ja ymmärrän senkin, että taloudellisesti olisi parempi, jos olisi työpaikka. Mutta tekeekö se vanhemmista huonompia, jos on alle 25v eikä ole työpaikkaa? Mielestäni ei. Se ei mielestäni määritä yhtään sitä, minkälainen vanhempi on lapselleen. 


Tunnen erään ihmisen, joka oli 18, kun sai lapsen. Hänellä rankka tausta jne jne. Huoli oli kova, että pärjääkö hän lapsen kanssa ja osaako hän rauhoittua siihen äidin rooliin. Tällä hetkellä lapsi on pian 3v. eikä voisi toivoa parempaa äitiä itselleen! Kaduttaa, että aliarvioin tämän ihmisen ja hänen kykynsä olla hyvä äiti. 

Haluankin sanoa, että jokainen tietää ITSE, milloin on valmis äidiksi/isäksi ja jokainen päättää itse omasta kropastaan. Ja ei, en todellakaan kannusta tekemään lapsia 13 vuotiaana. Silloin on itsekin vielä lapsi. Mutta en myöskään hyväksy sitä, että jauhetaan, että "oot liian nuori" "ei susta oo siihen" jne. Peace. 

Kuvat: WeHeartIt

Kommentit

Suositut tekstit